κείμενο
Ἔπειτ’, ἔφη, ἀδικήσομεν αὐτούς, καί ποιήσομεν χεῖρον ζῆν, δυνατόν αὐτοῖς ὄν ἄμεινον;
Ἐπελάθου, ἦν δ’ ἐγώ, πάλιν, ὦ φίλε, ὅτι νόμῳ οὐ τοῦτο μέλει, ὅπως ἕν τι γένος ἐν πόλει διαφερόντως εὖ πράξει, ἀλλ’ ἐν ὅλῃ τῇ πόλει τοῦτο
μηχανᾶται ἐγγενέσθαι, συναρμόττων τούς πολίτας
πειθοῖ τε καί ἀνάγκῃ, ποιῶν μεταδιδόναι ἀλλήλοις
τῆς ὠφελίας ἥν ἄν ἕκαστοι τό κοινόν δυνατοί ὦσιν ὠφελεῖν καί αὐτός ἐμποιῶν τοιούτους
ἄνδρας ἐν τῇ πόλει, οὐχ ἵνα ἀφιῇ τρέπεσθαι
ὅπῃ ἕκαστος βούλεται, ἀλλ’ ἵνα καταχρῆται αὐτός αὐτοῖς ἐπί τόν σύνδεσμον τῆς πόλεως.
Ἀληθῆ, ἔφη∙ ἐπελαθόμην γάρ.
Σκέψαι τοίνυν, εἶπον, ὦ Γλαύκων, ὅτι οὐδ’ ἀδικήσομεν τούς παρ’ ἡμῖν φιλοσόφους γιγνομένους, ἀλλά δίκαια πρός αὐτούς ἐροῦμεν, προσαναγκάζοντες τῶν ἄλλων ἐπιμελεῖσθαί τε καί φυλάττειν.
Να
χαρακτηριστούν ως σωστές ή λαθεμένες οι
προτάσεις που ακολουθούν:
α. Ἔπειτ’, ἔφη, ἀδικήσομεν αὐτούς…;
Ο Γλαύκων συμφωνεί με την άποψη του Σωκράτη για ηθικό εξαναγκασμό των φιλοσόφων
β. ἀλλ’ ἐν ὅλῃ τῇ πόλει τοῦτο
μηχανᾶσθαι ἐγγενέσθαι: ο Σωκράτης ψάχνει να βρει τρόπο ευδαιμονίας για όλη την
πόλη
γ. οὐχ ἵνα ἀφιῇ τρέπεσθαι ὅπῃ ἕκαστος βούλεται: στην
πλατωνική ιδεώδη πολιτεία ο νόμος δε βάζει κανέναν περιορισμό στους πολίτες
δ. συναρμόττων τοὺς πολίτας πειθοῖ τε καὶ ἀνάγκῃ:
το μετοχικό σύνολο αναφέρεται στην πολιτική λειτουργία του νόμου
ε. πειθοῖ τε καὶ ἀνάγκῃ: ο άριστος νομοθέτης
κατά τον Πλάτωνα συνδυάζει την πειθώ με τη βία, η οποία αφορά τον ἄπειρον
παιδείας ὄχλον
στ. νόμῳ: ο νόμος προσωποποιείται,
αλλά φυσικά δεν παύει να είναι ανεπηρέαστος από προσωπικές συμπάθειες και
αντιπάθειες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου